07 Novembre 2016

FAR Limited Edition Series - Tacita Dean

La Fondazione Antonio Ratti ha il piacere di presentare la quarta Artists Limited Edition: la serie di accessori concepiti da artisti internazionali e realizzati su seta e altri materiali di pregio dalla Ratti S.p.A., la cui vendita serve a sostenere le attività del workshop per giovani artisti CSAV - Artists Research Laboratory.

L’edizione pensata da Tacita Dean, in 160 esemplari firmati, numerati e con autentica, è composta da otto tasche di seta stampata che ripropongono otto fermo immagine del film di Tacita Dean Buon Fresco (2014). Le immagini sono dettagli ravvicinati del ciclo di affreschi di Giotto di Bondone dipinti nella Basilica di San Francesco D’Assisi nel 1296. Il lavoro video è stato commissionato dalla curatrice e storica dell’arte Gloria Moure, in occasione dell’ottocentesimo anniversario del pellegrinaggio di San Francesco a Santiago di Compostela.

Da oltre vent’anni la Fondazione Antonio Ratti organizza lo CSAV - Corso Superiore di Arti Visive, oggi Artists Research Laboratory, dove artisti di fama internazionale incontrano giovani artisti con cui realizzano un workshop, innescando un reciproco scambio di energie e idee. Il progetto FAR Artist Limited Edition Series è iniziato nel 2015 al fine di sostenere le attività dello CSAV e ognuna delle edizioni limitate è stata realizzata grazie alla generosità degli artisti che hanno donato i progetti alla Fondazione, sostenendo la ricerca e la formazione delle giovani generazioni.

I grandi nomi dell’arte internazionale, Visiting Professors delle passate edizioni del corso che hanno realizzato le edizioni ad oggi sono: Joan Jonas, Giulio Paolini, Matt Mullican e Tacita Dean. Per vedere le edizioni disponibili clicca qui.

Le edizioni sono in vendita contattando direttamente:

Fondazione Antonio Ratti
t: +39 0313384976
e: robertoscalmana@fondazioneratti.org
FAR Limited Edition Series - Tacita Dean

Fondazione Antonio Ratti is pleased to present the fourth FAR Artists Limited Edition, the series of accessories designed by international artists. The objects, made of silk and other valuable materials by Ratti S.p.A., are for sale to support the activities of the workshop for young artists CSAV - Artists Research Laboratory.

The edition designed by Tacita Dean - in 160 copies, signed and numbered with certificate of authenticity – is a series of eight pockets of printed silk inspired by stills from Dean’s 2014 film, titled Buon Fresco. The images are up-close details from a fresco cycle by early Renaissance painter Giotto di Bondone, depicting the life of Saint Francis and painted for the Basilica of San Francesco d’Assisi in Assisi in 1296. The film work was commissioned by curator and art historian Gloria Moure to mark the 800th anniversary of the pilgrimage that Saint Francis made to Santiago de Compostela.

For over twenty years Fondazione Antonio Ratti has organized the programme CSAV - Advanced Course of Visual Arts, today Artists Research Laboratory, where international artists meet with young artists to create a workshop, triggering the exchange of ideas. The project FAR Artists Limited Edition Series began in 2015 in order to support the activities of the CSAV - Artists Research Laboratory. Each edition has been possible thanks to the generosity of the artists who donated their projects to the Foundation, supporting the research and the growth of younger generation.

The international artists, former Visiting Professors of the workshop, that have designed an edition up to date are: Joan Jonas, Giulio Paolini, Matt Mullican and Tacita Dean. To see images of the available editions click here.

The editions are for sale contacting directly:

Fondazione Antonio Ratti
t: +39 0313384976